Norgedagboken; resedagen

Jag packade klart min resväska i sista minuten, sen bar det av till Centralen. Tågresan till Oslo gick hyffsat snabbt för att vara 6 timmar. Vi hade med oss massa godis o tidningar. Vi kom fram till Oslo runt halv 10. Vi hade med oss världens tyngsta matpåse som vi fick släpa fram o tillbaka när vi inte kunde hitta till Biljettinfot. Vi förstod att vi verkligen var i Norge när vi fick veta att toabesöket kostade 12 kr. Vi sket i att pissa och väntade på vår buss som gick typ 11. Den skulle vi åka i 5,5 h och men vi var inte säkra på när vi skulle av så då frågade jag busschauffören "När kommer vi fram till Haukkeli?"
"Kvart po fyre"

"Okej" säger jag o har ingen aning om han menar över eller i fyra. Lena skötte snacket och allt gick bra.Vi sov några timmar på bussen, inte det bekvämaste. När Lena och jag vaknade upp var vi helt fascinerade. Vi hade då aldrig sett så mycket snö i hela våra liv! Det var helt amazing! När vi äntligen kom fram till Haukkeli stod Kim och väntade på oss. Alla var så glada och det var helt underbart. När vi kom till vår lägenhet kände jag att jag aldrig ville lämna detta underbara place. Den var jättestor och as fin. Vi satte oss i vardagsrummet och drack te o åt choklad och pratade fram till 7 då vi var så trötta att vi gick o lade oss.

    

Kommentarer
Postat av: lenie

ååååååååååååååååååååååååååååh :(

2008-04-02 @ 19:14:38
URL: http://ettblogg.blogg.se/
Postat av: J

åh, jag får lyckokänslor i hjärtat av att läsa om er!

2008-04-02 @ 21:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0