Norgedagboken; galet i barnbacken

På ondagen var vi uppe med tuppen och tog 9-bussen till backen. På vägen dit bestämde vi oss för att prova något nytt; Snowboard. Sagt och gjort, vi fixade vår snowboard utrustning och begav oss mot barnbacken (ja, ingen av oss var proffs). Kim lärde oss lite grundtips och sen var det bara o köra. Somliga var bättre än andra (jag nämner inga namn). Jag kan säga att jag ramlade ett tiotal gånger på rumpan och fick sjukt ont i svansen (det har jag än idag). Men för att aldrig ha stått på en snowboard så var jag faktiskt ganska skillat, iaf enligt Vickan : ) Tyvärr hände det en liten olycka med mitt knä. Det gjorde så ont att jag började böla, i barnbacken. Sen kände iaf Lena och jag att vi hade fått nog av att ramla på stjärten så vi o vickan bytte om till skidor och sen begav vi oss upp till de stora backarna. Sen träffade vi våra göteborgare och åkte med dem. Det var klarblå himmel den här dagen också. Vi åt lunch vid vår bästa lunchplats och Eve råkade slänga iväg Vickans hjälm nerför berget, bra jobbat! Sen fick de andra för sig att vi skulle åka Off-pist under liften. Jag kan säga att jag ramlade på en gång och att det tog ett tag för mig att komma ner. Efter det fick Lena och jag nog så vi gick hem och på vägen ramlade jag igen. På kvällen så bastade vi. Det fanns även en pool där så det va ju kul. Sen hade Vickan och jag hand om maten och vi tillagade quinoasallad iförd våra superhjälte dräkter som var kvällens tema. Lite senare tog vi av oss krafterna och släppte loss...
   

Kommentarer
Postat av: lenie

"Somliga var bättre än andra (jag nämner inga namn)." jag känner mig liiiite utpekad där asså hahah

2008-04-07 @ 02:11:00
URL: http://ettblogg.blogg.se/
Postat av: J

niiice man, när kommer torsdagen?:D

2008-04-07 @ 18:24:32
Postat av: Nathalie

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-12 @ 19:52:06
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0