NorgeDagboken; första skiddagen

Vi gick upp halv 10 och var inte riktigt utvilade men ändå grymt taggade på skidåkning! Vi åt vår första frukost tillsammans bestående av bla Nesquick-puffar. Vi gjorde oss iordning och gav oss iväg mot skidbussen som skulle ta oss till backen. Vi letade upp våra storlekar på pjäxor, stavar o skidor o sen tog vi sittliften upp. Eftersom det var så längesen jag åkte skidor så var jag lite oskillad. Jag ramlade såklart i första åket och flera gånger därefter. I had no control of my skis. Det var iaf helt underbart, himlen var heelt klarblå o backen kryllade av hetingar. Vi åkte inte så många timmar utan gick sedan hem till vårt place. Vår balkong var helt igensnöad, det var 1 meter snö över hela! Eve och jag hittade en trasig spade o tog tag i problemet. Vi skottade i cirkus en timme och tillslut såg det riktigt bra ut. Vi upptäckte även att en viktig del till vattenpipan saknades. Eftersom Lena är så fiffig så fixade hon det med en halv ölburk, det blev grejt! Innan vi skulle äta middag bestämde vi oss att vi skulle ha bestämda teman, kvällens tema var fjortis. Vi såg alla förjävliga ut men det va kul. Senare på kvällen kom det över några glada göteborgare. Vi hade riktigt trevligt men sen blev vi lite rastlösa så då sprang vi ut i den 2 meter djupa snön o hade snökrig. En viktig sak att nämna är att allt papper hade tagit slut.
    

Kommentarer
Postat av: lenie

ta mig tillbaka!!!!! föresten..du glömde nämna vattenpipan jag kirrade och som vi satt och rökte samtidigt som solen gick ner innan amiddagen!

2008-04-03 @ 00:12:49
URL: http://ettblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0