Norgedagboken; fett ostabil

Tisdagen startedes med morgongympa ledd av mig själv. Alla var grymma och hängde med i mia komplicerade moves. Vi åt frulle som vanligt och drog till backen som var i princip helt tom. Den här dagen åkte vi till "andra sidan". Första åket började inge bra alls. Först så åkte jag och Jennie in i varandra (jag vet, hur lyckas man?) så jag ramlade omkull och tappade ena skidan. Vi fortsatte ner för backen och jag hade fortfarande inte kontroll över mina skidor. Det gick vääääldigt fort och när jag kommer till den brantast biten där Kim står och väntar så skriiiiiker jag, AAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!!! Jag försökte bromsa, men ikke. Jag flög några meter, hamnade med huvudet neråt och gled ytterligare 5 meter i ett moln av snö. It was Amazing! Sen åkte vi några timmar och jag kände mig lite stabilare. Vi hittade den bästa lunchplatsen ever. Uppe på ett berg där vi kunde kolla ut över skidbacken. D e t  v a r    u n d e r b a r t .  Vi åkte några timmar till och sen traskade vi hem till oss och käkade våfflor eftersom det var våffel-dagen! Vi kirrade några 6-pack och det var nog årets dyraste investering! Skitsamma tänkte vi, man åker bara till Norge en gång (om året). Kvällens tema var "söt som socker" eller nått. Vi åt sjukt god pesto-lax med pasta. Lite senare kom våra göteborgsvänner och vi chillade lite med vår vattenpipa som Lena meckat med. The page turned and the girls grew happier...

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0